Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Benzinli araçlarda ateşleme sistemi nasıl olur?
Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.
Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?
İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve ateşleme kablosundan oluşur.
Ateşleme bobini elektriği nereden alır?
Bujinin üstünde bulunan ateşleme bobinlerine 12V ve sinyal akımı sağlayan bir elektrik kablosu ve soketi vardır. Her silindirin bobin birincil devresinin kontrolü motor kontrol ünitesine (ECU) bağlıdır.
Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?
Bujiler yakıtı ateşlemek için 15.000 ila 20.000 volt arasında bir voltaj gerektirir. Bu, elektriksel bir kıvılcım yaratabilir. Araçta güçlü bir ateşleme bobini yoksa, bu önemli ölçüde daha yüksek yakıt tüketimine yol açar ve ayrıca motor ateşleme hatalarına da neden olabilir.
Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Benzinli bir araçta buji ne zaman ateşleme yapar?
Bu noktada, benzinli bir araç motorunda bujinin ne zaman ateşlediği sorusunun cevabı en çok merak edilenlerden biridir. Bujiler, pistonlar yukarı doğru hareket ederken sıkıştırma strokunun sonunda benzinli motoru ateşler.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.
Ateşleme sistemi yakıtı etkiler mi?
Buji, aracın yakıt-hava karışımını ateşler ve motorun verimli çalışmasını sağlar. Bu nedenle yakıt tüketimine doğrudan etki eder.
Arabada ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Arabanızın ateşleme sistemi, benzinli bir motordaki hava-yakıt karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımları yaratır (dizel motorlarda ateşleme sistemi yoktur). Ateşleme bobini, aküden gelen düşük voltajlı akımı, HT (yüksek voltaj) kabloları aracılığıyla bujilere gönderilen yüksek voltajlı akıma dönüştürür. Arabanızın ateşleme sistemi, benzinli bir motordaki hava-yakıt karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımları yaratır (dizel motorlarda ateşleme sistemi yoktur). Ateşleme bobini, aküden gelen düşük voltajlı akımı, HT (yüksek voltaj) kabloları aracılığıyla bujilere gönderilen yüksek voltajlı akıma dönüştürür.
Tevzi makarası bozulursa ne olur?
Zamanlama kasnağı arızalanırsa, araç çalışmayabilir veya egzozdan patlayıcı bir ses duyabilirsiniz. Her iki durumda da aracın motorunu yetkili bir kişiye göstermeniz önerilir.
Bujinin görevi nedir?
Görevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirde bir patlamaya neden olmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı akımın buji pimleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.
Arabada kaç tane bobin var?
Eski araçlarda genellikle bir bobin bulunur. Yeni araçlarda her bir bujiye bir bobin bağlanır. Bu tasarım, bir veya iki bobin arızalansa bile aracın bozulmamasını sağlar.
Bobinin bozuk olduğunu nasıl anlarız?
Yeni araç modellerinde, ateşleme bobini soketi kademeli olarak çıkarılır ve ardından motor gürültüsü ve tepkisi ölçülür. Soketi çıkardıktan sonra motorda bir sallanma veya titreşim fark ederseniz, bobin iyidir. Ancak, soket çıkarıldığında motor çalışmasında bir değişiklik olmazsa, bobin arızalıdır.
Distribütör arızası nasıl anlaşılır?
Distribütör arızasının başlıca belirtileri: Araç sürüş sırasında tekleme yapar. Araç aniden stop eder. Sürüş sırasında yakıt kokusu. Egzoz patlamaları (egzozdan yanmamış yakıtın atılması nedeniyle). Artan ivmelenme süresi. Araç yüksek hızlara ulaşamaz. Artan yakıt tüketimi. 2 Mayıs 2023
Ateşleme bobini çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?
Araçta bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, yani yeni araçlarda olduğu gibi buji kabloları yoksa, ateşleme bobini soketi çıkarılır ve motorun davranışı kontrol edilir. Soket çıkarıldıktan hemen sonra motor sallanıyorsa veya titriyorsa, ateşleme bobini sağlamdır.
Distribütör arızası nasıl belli olur?
Arızalı bir distribütör, ateşleme yapmayacağı için aracın çalıştırıldığında stop etmesine veya durmasına neden olabilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa veya yakıt tüketimi nedeniyle çeşitli kokular yayıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya distribütörler gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Yetersiz veya kirli motor yağı: Çok az motor yağı veya aşırı yağ kirliliği motorun çalışmamasına neden olabilir.
Isıtma bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Arızalı bir kızdırma bujisinin bir belirtisi, aracınızın çalıştırılmasının zor olması veya hiç çalıştırılamaması olabilir. Bu özellikle soğuk havalarda fark edilir. Ayrıca, arızalı bir buji aracınızın daha fazla yakıt tüketmesine veya motor performansının düşmesine neden olabilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Bilardoda Istakaya Sürülen Şey Nedir